Παναγιώτης Χονδρός: «Διαβάζοντας» την καταναλωτική συμπεριφορά εξάγει προϊόντα από το Μόδι στο Βέλγιο

Η αγρότισσα γιαγιά, το μεράκι και η αγάπη του μπαμπά Κωνσταντίνου για τη γη και τη φύση, αλλά και η μεγάλη θέληση για εξέλιξη συνέβαλαν, ώστε ο Παναγιώτης Χονδρός, η τρίτη γενιά της οικογένειας που ασχολείται με τις καλλιέργειες, να τις αναβαθμίσει και να βάλει τα μεταποιημένα προϊόντα τους σε καλαίσθητες συσκευασίες με την επωνυμία CALLISTA.

«Βρισκόμαστε στο χωριό Μόδι του Δήμου Αμφίκλειας-Ελάτειας. Οι καλλιέργειες ξεκίνησαν από τη γιαγιά μου, συνέχισε ο πατέρας μου και τώρα έχω αναλάβει εγώ. Η ενασχόλησή μου με τις καλλιέργειες ξεκίνησε το 2012, όταν κάναμε την αναδιοργάνωση των καλλιεργειών μας, εμπλουτίζοντας τις ήδη υπάρχουσες καλλιέργειες ελαιοδέντρων και φιστικιών με επιπλέον ελαιόδεντρα και φιστικιές, ενώ σταδιακά προσθέσαμε νέες καλλιέργειες, όπως αμυγδαλιές, ντομάτες όσπρια, λεβάντα και ιπποφαές.

Όλα τα τρόφιμα κυκλοφορούν με την επωνυμία CALLISTA. Ωστόσο, υπάρχει και το sub-brand της, ΤΗΟΕ, που αναφέρεται τόσο στο αιθέριο έλαιο όσο και σε μια σειρά φυτικών σαπουνιών ελαιολάδου.

Ο λόγος που επιλέξαμε αυτές τις καλλιέργειες είναι για να μπορέσουμε να έχουμε τον έλεγχο της παραγωγής και της συγκομιδής καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, γιατί πιστεύουμε ότι μόνο όταν έχεις τον έλεγχο της παραγωγής μπορείς να έχεις άρτιο ποιοτικό προϊόν, δίνοντάς του υπεραξία και διαφοροποίηση στην αγορά, μια και εμείς δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τα χαμηλά κοστολόγια μεγάλων εταιρειών. Άρα, η ποιότητα μπορεί να αποτελέσει τη διαφοροποίηση», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Παναγιώτης.

Μεταποίηση προϊόντων

Η αγάπη του για τον κλάδο των τροφίμων τον οδήγησε σε αντίστοιχες σπουδές στο αντικείμενο της καταναλωτικής συμπεριφοράς και των καινοτόμων τροφίμων τόσο σε μεταπτυχιακό όσο και σε διδακτορικό επίπεδο.

Οι σπουδές και η δεκάχρονη επαγγελματική του εμπειρία στον κλάδο των τροφίμων βοήθησαν στην ανάπτυξη της αγροτικής επιχείρησης, η οποία, όπως εξηγεί ο ίδιος, «βασίζεται στο τρίπτυχο: προϊόν (πρώτες ύλες και τελικό προϊόν), περιβάλλον και τοπική κοινωνία. Μαζί και με τις συνεργασίες με τα ελληνικά πανεπιστήμια, δημιουργήσαμε μία σειρά τελικών ποιοτικών προϊόντων με πλούσια διατροφικά χαρακτηριστικά, δίνοντας την υπεραξία που θέλουμε. Το ίδιο συμβαίνει και με το αιθέριο έλαιο λεβάντας, που διαθέτουμε σε φαρμακεία και στη βιομηχανία».

Ξεκινώντας τη μεταποίηση των προϊόντων το 2016, δημιούργησαν προϊόντα όπως η σπιτική σάλτσα ντομάτας, οι λιαστές ντομάτες και ο πελτές ντομάτας, ενώ μπορεί να βρει κάποιος κελυφωτά φιστίκια, όσπρια και εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο σε διαφορετικές συσκευασίες. Επίσης, διαθέτουν αποξηραμένη λεβάντα, καθώς και το αιθέριο έλαιο λεβάντας και τα φυτικά σαπούνια.

Συσκευασία και προώθηση

Ο στόχος του Παναγιώτη για ένα άριστο τελικό προϊόν εκτός από την ποιότητά του αφορά και τη συσκευασία του. Όπως εξηγεί, «η ενασχόλησή μου με τον χώρο της διαφήμισης, καθώς και οι σπουδές μου με βοήθησαν να φτιάξω κατάλληλη συσκευασία τόσο για την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, γίνονται μελέτες να βγάλουμε 100% οικολογική συσκευασία, μια και πιστεύουμε ότι το συγκεκριμένο αποτελεί απαίτηση από τους καταναλωτές (βάσει τελευταίας έρευνας, οι καταναλωτές κρίνουν ότι το packaging επηρεάζει περίπου το 60% της επιλογής τους).

Τα προϊόντα της οικογενειακής επιχείρησης κυκλοφορούν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. «Φτιάχνοντας ένα μικρό δίκτυο διάθεσης προϊόντων, κατάφερα να έχω παρουσία σε μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς και στο Βέλγιο, ενώ οι δειγματοληψίες και οι προσωπικές επαφές συνεχίζονται καθημερινά. Το πλάνο μας είναι η εξωστρέφεια, έτσι ώστε στην επόμενη πενταετία το 60% του τζίρου να προέρχεται από το εξωτερικό», τονίζει ο Παναγιώτης.

Επόμενα σχέδια

Μπορεί τα προβλήματα του ελληνικού επιχειρείν να είναι πολλά, ωστόσο, όπως ο ίδιος εξηγεί, «το ταξίδι είναι όμορφο και προσωπικά νιώθω ευλογημένος που έχω τη συμπαράσταση των γονιών μου τόσο στο ηθικό όσο και οικονομικό κομμάτι. Όραμά μας είναι να χτίσουμε ένα κορυφαίο ελληνικό brand, συνώνυμο με την ποιότητα τόσο των πρώτων υλών όσο και του τελικού προϊόντος, την ελληνικότητα και την καινοτομία στον χώρο των τροφίμων.

Δουλεύοντας με στρατηγική και μεράκι, θέλουμε κάθε χρόνο να μεγαλώνουμε, βγάζοντας ένα νέο προϊόν στην αγορά, όπως κάναμε φέτος με τις μπάρες βρώμης από φιστίκι και ιπποφαές χωρίς ζάχαρη. Επίσης, ως εταιρεία που έχει εγκριθεί στο τοπικό πρόγραμμα LEADER, μια και έως τώρα επενδύουμε με ιδία κεφάλαια, στοχεύουμε εντός τους επόμενου χρόνου να δημιουργήσουμε τις νέες μας εγκαταστάσεις».

«Επιλέξαμε αυτές τις καλλιέργειες για να μπορέσουμε να έχουμε τον έλεγχο της παραγωγής και της συγκομιδής καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, γιατί πιστεύουμε ότι μόνο όταν έχεις τον έλεγχο της παραγωγής μπορείς να έχεις άρτιο ποιοτικό προϊόν, δίνοντάς του υπεραξία και διαφοροποίηση στην αγορά».