Στην βιολογική αγορά επενδύουν μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου

Οι καταναλωτές τα επιλέγουν για λόγους υγείας, για περιβαλλοντικούς ή απλά για την γεύση

Στην βιολογική αγορά επενδύουν μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου
Νέα καταστήματα βιολογικών στη Γαλλία

Τη θέση τους στην ευρωπαϊκή αγορά έχουν αρχίσει να ενισχύουν τα τελευταία χρόνια οι εξειδικευμένες αλυσίδες βιολογικών προϊόντων, επεκτείνοντας το δίκτυο καταστημάτων τους και αυξάνοντας σημαντικά τον τζίρο τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί στη Γαλλία η αλυσίδα λιανικής Biocoop, με μεγάλη δραστηριότητα στον χώρο των βιολογικών, που έκλεισε το 2015 με 768 εκατομμύρια ευρώ τζίρο (αύξηση 17% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά) και 383 καταστήματα. Μόνο πέρσι άνοιξε 33 νέα καταστήματα και φέτος στόχος της είναι να φτάσει τα 400, με την εισαγωγή 40 νέων καταστημάτων στη γαλλική αγορά.

Διαβάστε ακόμη: Αυτόματοι πωλητές βιολογικών σε Γαλλία και Σκωτία

Την επιτυχημένη πορεία της Biocoop προσπαθεί να ακολουθήσει και η εταιρεία Carrefour, εστιάζοντας και αυτή στην επέκταση των καταστημάτων βιολογικών προϊόντων. Ήδη, από το 2013 έχει ανοίξει πέντε εξειδικευμένα καταστήματα και ετοιμάζει άλλο ένα στο Παρίσι.

Οι καταναλωτές

Η κατανάλωση βιολογικών προϊόντων στη Γαλλία αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Agence BIO/CSA για το 2015, το 65% των Γάλλων αγόρασε τουλάχιστον μία φορά τον μήνα βιολογικά προϊόντα, όταν το 2013 το ποσοστό ήταν μόλις 37%. Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν πως οι καταναλωτές αρχίζουν να αποκτούν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον τομέα των βιολογικών και αυτό οφείλεται στους εξής λόγους: Το 63% των καταναλωτών επέλεξε τα βιολογικά για λόγους υγείας, το 58% για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και το 56% λόγω καλύτερης γεύσης και ποιότητας. Τα προϊόντα που καταναλώθηκαν περισσότερο ήταν τα φρούτα και τα λαχανικά και ακολουθούν τα γαλακτοκομικά, τα αβγά, το κρέας και το ψωμί.

Τάσεις

Η θετική στάση που αρχίζουν να αποκτούν οι καταναλωτές για τα βιολογικά ως προϊόντα με οφέλη για την υγεία ευνοεί και τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές, οι οποίες βελτιώνουν και διευρύνουν τη σειρά των προϊόντων τους. Στην Ιταλία, η εταιρεία Crai ξεκίνησε νέα σειρά βιολογικών προϊόντων, ενώ η εταιρεία Pam εισέρχεται στα βιολογικά. Στη Δανία, η Dagrofa προχώρησε σε εκτεταμένες συνεργασίες με ειδικούς στον χώρο της διατροφής. 

  • Βικτωρία Αποστολοπούλου