Ξεδιπλώνει τα χαρτιά της η αλυσίδα Κρητικός

Το νέο τοπίο στην αγορά των περιφερειακών σούπερ μάρκετ

Ξεδιπλώνει τα χαρτιά της η αλυσίδα Κρητικός

Αλλάζει το τοπίο στην αγορά των περιφερειακών σούπερ μάρκετ η αλυσίδα «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ΑΕ», η οποία μετά την είσοδό της στις αγορές της Κρήτης και της Βόρειας Ελλάδας, καινοτομεί μπαίνοντας στο πρόγραμμα της Συμβολαιακής Τραπεζικής Λιανεμπορίου. Το business plan της επιχείρησης προβλέπει δυναμική είσοδο σε όλη την περιφέρεια κατά την προσεχή διετία 2017-2018.

Η αλυσίδα Κρητικός, μέλος του ομίλου ΕΛΟΜΑΣ, αναμένεται να παίξει ρόλο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ σε μια χρονική περίοδο με μεγάλες ανακατατάξεις. Στο δίκτυο της εταιρείας προστέθηκαν φέτος επιπλέον 132 καταστήματα, μέσω της απόκτησης συμμετοχών στις εταιρείες «Υπέρ Γρηγοριάδη» (Καστοριά, Κοζάνη, Φλώρινα, Γρεβενά) και «CRM–Αριάδνη» (Κρήτη), ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων στα 250. Η επέκταση της αλυσίδας Κρητικός, που ξεκίνησε από την Αίγινα το 1948 με το πρώτο της παντοπωλείο, αναμένεται να έχει και συνέχεια.

«Υπάρχουν πλάνα για συνεργασίες και σε άλλες περιοχές κατά την προσεχή διετία 2017 -2018», μας ενημερώνει ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Κρητικός-ΑΝΕΔΗΚ, Άγγελος Κρητικός, ο οποίος αυτή την περίοδο φέρεται να διαπραγματεύεται στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Η δεύτερη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης, που ξεκίνησε από τον Ανδρέα Κρητικό, οι κ.κ. Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός ξεκίνησε πέρυσι την επέκταση της αλυσίδας και πέραν των νομών γύρω από την Αττική. Η αλυσίδα έχει κάνει την εμφάνισή της στο Ηράκλειο Κρήτης, σε Ζάκυνθο και Κεφαλλονιά, στην Αστυπάλαια, σε Καστοριά, Κοζάνη, Φλώρινα και Γρεβενά.

Η αλυσίδα Κρητικός το 2016 είχε 112 καταστήματα, από τα οποία τα 56 ήταν με franchising και συνολικό κύκλο εργασιών άνω των 170 εκατ. ευρώ. Με τη συμμετοχή στη «Γρηγοριάδης», το δίκτυο της Κρητικός αυξήθηκε στα 250 καταστήματα και ο στόχος για το 2017 ανεβάζει –σύμφωνα με πληροφορίες– τον κύκλο εργασιών της στα 240 εκατ. ευρώ.

Συγχωνεύσεις

Στον τομέα των συγχωνεύσεων και εξαγορών, η τελευταία κίνηση ήταν η απόκτηση μετοχικού μεριδίου στην αλυσίδα «Γρηγοριάδης», που διαθέτει 40 καταστήματα στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και στον Νομό Καρδίτσας. Επιπλέον, η επιχείρηση λειτουργεί τέσσερα κέντρα αποθήκευσης και διανομής ξηρού φορτίου και ένα φρέσκων προϊόντων, συνολικής έκτασης 23.000 τ.μ. Η αλυσίδα Κρητικός αλλάζει γενικότερα το τοπίο στο λιανεμπόριο, δίνοντάς του δυναμική μέσω της συμμετοχής της στο νέο διευρυμένο πρόγραμμα της Συμβολαιακής Τραπεζικής Λιανεμπορίου της Τράπεζας Πειραιώς. «Η συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς είναι να συμμετέχουν στο πρόγραμμα οι ελληνικές επιχειρήσεις, που ενδιαφέρονται να εισπράξουν μετρητά, παρέχοντας βέβαια κάποια καλή έκπτωση», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Κρητικός- ΑΝΕΔΗΚ, συμπληρώνοντας ότι «το πρόγραμμα μπορεί να διευρυνθεί». Για τον κ. Κρητικό, το πρόγραμμα της Συμβολαιακής Τραπεζικής Λιανεμπορίου αναμένεται να οδηγήσει «στον εξορθολογισμό του τρόπου πληρωμών» σε όλα τα στάδια της αλυσίδας, προσθέτοντας ότι «μια τέτοια συνεργασία έχει δυναμική για το λιανεμπόριο, τις βιομηχανίες και την Τράπεζα Πειραιώς».

Το πρόγραμμα της Συμβολαιακής Τραπεζικής Λιανεμπορίου χρηματοδοτεί τις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, ώστε να είναι σε θέση να συναλλάσσονται με τους καλύτερους όρους με τους προμηθευτές, προς όφελος όλων των πλευρών και εντέλει του καταναλωτή, που είναι και ο τελικός αποδέκτης. Η Τράπεζα Πειραιώς ενισχύει με κεφάλαια τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, με στόχο την αυθημερόν εξόφληση των προμηθευτών του.

Στόχος του προγράμματος

«Η συμφωνία με την τράπεζα είναι να παίξουν ρόλο οι ελληνικές επιχειρήσεις-προμηθευτές, που ενδιαφέρονται να εισπράξουν μετρητά με αντιπαροχή μια καλή έκπτωση στο σούπερ μάρκετ κατά την πληρωμή», επισημαίνει ο κ. Κρητικός. Ο ίδιος ξεκαθαρίζει πως «όσοι μπουν σε αυτήν τη διαδικασία και την αποδεχθούν θα μπουν στο πρόγραμμα. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει πολύ ευέλικτο. Στόχος είναι να μπουν αρκετοί προμηθευτές, ώστε να λειτουργήσει καλύτερα η διαδικασία».

Το πρόγραμμα της Συμβολαιακής Τραπεζικής Λιανεμπορίου υποστηρίζεται από μια ειδικά σχεδιασμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα πληρωμών, μέσω της οποίας συντονίζεται η συναλλακτική σχέση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών που η ίδια έχει επιλέξει. Με το πρόγραμμα της Συμβολαιακής Τραπεζικής και στα σούπερ μάρκετ, η Τράπεζα Πειραιώς διασφαλίζει τη ρευστότητα στο σύνολο του συναλλακτικού κυκλώματος. Η κίνηση αυτή, άλλωστε, συμβαδίζει με τη στρατηγική της τράπεζας για στήριξη της ελληνικής οικονομίας. Η Συμβολαιακή Τραπεζική Λιανεμπορίου εντάσσεται στο γενικότερο πρόγραμμα Συμβολαιακής της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία πλέον καλύπτει χρηματοδοτικά όλες τις φάσεις, από το χωράφι μέχρι το ράφι. Η χρηματοδοτική υποστήριξη του παραγωγού, του μεταποιητή/προμηθευτή και της λιανικής επιχείρησης έχει οφέλη που φτάνουν μέχρι τον τελικό καταναλωτή, ο οποίος μπορεί να ωφεληθεί τόσο από τις καλύτερες τιμές πώλησης των προϊόντων στο ράφι όσο και από την καλύτερη ποιότητά τους.