Το κεφίρ από το Δρυμό Θεσσαλονίκης στα μεγάλα σαλόνια της Ευρώπης

Ο Ιορδάνης Παπαδόπουλος γύρισε από τη SIAL με χρυσό μετάλλιο, καθώς έδωσε στο παραδοσιακό ποτό αέρα λειτουργικού τροφίμου

kefir-ygeia-vraveia

Ορμώμενος πρωτίστως από τη δική του ανάγκη να παράγει για τον ίδιο και την οικογένειά του υγιεινά τρόφιμα και ποτά, «καθαρά» από τεχνητά συστατικά, ο Ιορδάνης Παπαδόπουλος ξεκίνησε το 2007 την επιχείρησή του στο Δρυμό Θεσσαλονίκης, παρασκευάζοντας λειτουργικά παραδοσιακά τρόφιμα.

Σήμερα, μια δεκαετία μετά, στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις των 700 τ.μ., παράγονται ροφήματα με βασικό συστατικό το κεφίρ, σε έναν ρυθμό της τάξης των 3.000 τεμαχίων/ώρα, αποκλειστικά από ελληνικό γάλα και με πρώτες ύλες, όπως π.χ. υλικά συσκευασίας, από μικρές ντόπιες εταιρείες. «Ό,τι υπάρχει διαθέσιμο, το προμηθευόμαστε από εδώ, τοπικά», εξηγεί στην «ΥΧ» ο κ. Παπαδόπουλος. Στη μονάδα του γίνεται όλη η επεξεργασία των πρώτων υλών, αλλά και η συσκευασία και η τυποποίηση, ενώ από εκεί ξεκινά και η διανομή των προϊόντων που κυκλοφορούν στην εγχώρια αγορά με την εμπορική ονομασία «Υγιεία κεφίρ».

Πριν από περίπου δύο χρόνια, ο κ. Παπαδόπουλος θέλοντας να προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα, εισήλθε και στον χώρο των αναψυκτικών, διατηρώντας το βασικό συστατικό των προϊόντων του που δεν είναι άλλο από τους σπόρους κεφίρ, οι οποίοι, όπως αναφέρει, αναπτύσσονται σε διαφορετικό περιβάλλον από αυτό του γάλακτος.

«Τα ξεκίνησα πρώτα για εμένα, θέλοντας να αντικαταστήσω τα αναψυκτικά που έπινα ο ίδιος», αφηγείται. Μετά από προσπάθειες και δοκιμές δύο χρόνων, κατέληξε σε δύο καινοτόμα προβιοτικά αναψυκτικά, το κεφίρ με τζίντζερ και το κεφίρ με δυόσμο, τα οποία εδώ και περίπου δύο χρόνια διατίθενται μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας του στην ελληνική αγορά, ενώ εξάγονται και στη Μεγάλη Βρετανία. «Η αναλογία των πωλήσεων είναι 80%-20%, ως προς τα παραδοσιακά και τα καινοτόμα προϊόντα της επιχείρησής του, ενώ και στο εξωτερικό ‘‘φεύγουν’’ και τα δύο είδη, με την εμπορική ονομασία ‘’Namaste kefir’’», συμπληρώνει.

«Τα καλά προϊόντα έχουν θέση στην αγορά»

Έχοντας ως κεντρική φιλοσοφία ότι «τα καλά προϊόντα έχουν μία θέση στην αγορά», ο κ. Παπαδόπουλος αποφάσισε να συμμετάσχει φέτος στη SIAL 2018, μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και ποτών στο Παρίσι. Έχοντας στη φαρέτρα του δύο καινοτόμους κωδικούς, πλέον των παραδοσιακών, θέλησε να κάνει γνωστά τα προϊόντα του σε ένα ευρύτερο κοινό, αλλά και να ανοίξει νέους δρόμους για την εταιρεία του. Πράγμα που πέτυχε και με το παραπάνω, καθώς επέστρεψε φέρνοντας στις αποσκευές του το Χρυσό Βραβείο Καινοτομίας.

kefir-sial-2018
Ο Ιορδάνης Παπαδόπουλος γύρισε από τη SIAL με χρυσό μετάλλιο

Τα δύο καινοτόμα αναψυκτικά της μικρής (σ.σ. απασχολεί επτά εργαζόμενους) βορειοελλαδίτικης επιχείρησης κατάφεραν να διακριθούν ανάμεσα σε 800 προϊόντα που είχαν προκριθεί στην τελική διαδικασία αξιολόγησης. Το στοιχείο που έκανε τη διαφορά ήταν η πρωτοποριακή τους σύνθεση που επιτρέπει σε ένα αναψυκτικό να διαθέτει όλα τα απαραίτητα προβιοτικά του κεφίρ, αλλά να είναι, συγχρόνως, φυσικώς ανθρακούχο, χωρίς συντηρητικά και πρόσθετα και, ταυτόχρονα, diary free, gluten free, lactose free.

Μια διάκριση που ανοίγει δρόμους

«Περιμέναμε μία διάκριση, αλλά ήταν έκπληξη το χρυσό βραβείο, πόσω μάλλον για μία μικρή εταιρεία από την Ελλάδα. Θεωρούσαμε δύσκολο να σπάσει το μονοπώλιο των Ιταλών και των Ισπανών», σχολιάζει ο κ. Παπαδόπουλος. «Πετύχαμε μια αναγνώριση του κόπου και της προσπάθειάς μας. Πιστεύουμε ότι θα ανοίξουν και άλλοι δρόμοι, γιατί, κατ’ αρχάς, πιστεύουμε στο προϊόν μας», συμπληρώνει, τονίζοντας ότι «αυτό το κομμάτι της προβολής αλλάζει τα πάντα».

Στη Γαλλία, εισέπραξε αρκετό ενδιαφέρον ακόμη και από μεγάλα ονόματα του εμπορίου από χώρες όπως η Κύπρος, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ελβετία κ.ά. «Υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν. Επιδιώκουμε να συστήσουμε τα προϊόντα μας σε περισσότερο κόσμο, αλλά και να τα πάμε ακόμα ένα βήμα παραπέρα», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, που αποκαλύπτει ότι έχει κατά νου και άλλες καινοτομίες στον τομέα των λειτουργικών και προβιοτικών τροφίμων. «Έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε κάτι διαφορετικό και, με αυτόν τον τρόπο, να δείξουμε τον δρόμο και στους ‘’μεγάλους’’. Αυτό είναι καινοτομία», καταλήγει.