Κρουαζιερόπλοια: Μια σύγχρονη πλωτή πόλη περιμένει τροφοδοσία!

krouazieroploio
-Διαφήμιση-
vamvaki prasino skouliki

Σημαντικά βήματα γίνονται για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, που αποτελεί στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης για το 2018. Παρά τα όποια υπαρκτά προβλήματα στην Ανατολική Μεσόγειο και τη μείωση των μεγεθών για την περσινή σεζόν, κυρίως λόγω των συγκρούσεων και του μεταναστευτικού σε τρίτες χώρες ή χώρες υπό ένταξη, όπως είναι η Τουρκία, βασική επιδίωξη των κυβερνώντων είναι η κρουαζιέρα να γίνει όχημα ανάπτυξης για τις τοπικές οικονομίες και να συνδεθεί με την αγροδιατροφή.

Η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, εξήγησε πως έχει ήδη δημιουργηθεί, από τον Αύγουστο του 2016, «Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας». Πρωτεύοντα ρόλο διαδραματίζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διά του αρμόδιου γενικού γραμματέα, Χρήστου Λαμπρίδη, ενώ ζητήματα προβολής χειρίζεται το υπουργείο Τουρισμού διά του γενικού γραμματέα, Γιώργου Τζιάλλα. Συγκροτήθηκαν τέσσερις επιτροπές, με στόχο να αυξηθούν τα λιμάνια που δένουν κάβους τα κρουαζιερόπλοια και οι διανυκτερεύσεις τουριστών, όχι μόνο για αφίξεις αλλά και για home port (αφετηρία και τερματισμός κρουαζιέρας).

-Διαφήμιση-

Άνοιγμα στην κρουαζιέρα επιχειρήθηκε την τελευταία πενταετία, σκόνταφτε όμως σε δυο βασικά σημεία, τα οποία, εν μέρει, επιλύθηκαν:

  • Ωράριο αρχαιολογικών χώρων
  • Άνοιγμα καταστημάτων – επιχειρήσεων τις Κυριακές.

Δημιουργήθηκαν, έτσι, καλύτερες προϋποθέσεις για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, με στόχο την τροφοδοσία των καραβιών με ελληνικά προϊόντα και τη βελτίωση της εξωστρέφειάς τους. Πληροφορίες της «ΥΧ» αναφέρουν ότι υπήρξαν άτυπες συναντήσεις ανάμεσα στον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας, Χρήστο Λαμπρίδη και τον γενικό γραμματέα Βιομηχανίας, Στρατή Ζαφείρη, για το ζήτημα της αγροδιατροφής.

krouazieroploio-eksagogesΠειραιάς, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης, Κέρκυρα, Ρόδος και Λαύριο είναι οι προορισμοί για home port, ωστόσο εντείνεται το ενδιαφέρον να ενταχθούν και άλλοι προορισμοί: Χανιά, Καλαμάτα, Ναύπλιο, Κατάκολο Ηλείας κ.ά. για το 2018. Δυνατότητες έχει και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, παρά τις εντυπωσιακές παραλίες, και ενώ θα μπορούσε να είναι σημαντικός τροφοδότης αγροτικών προϊόντων, από την Ήπειρο μέχρι την Αιτωλοακαρνανία, τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία. Βεβαίως, χρειάζεται να κεντρίσουν οι εμπλεκόμενοι πρώτα από όλα το ενδιαφέρον των τουριστικών πρακτόρων, για συγκεκριμένες παραθαλάσσιες περιοχές. Τα προβλήματα είναι υπαρκτά:

ΛΙΜΑΝΙΑ: Αδυναμίες των ελληνικών λιμανιών (εκβάθυνση λιμένων, προσδιορισμός θέσεων στο λιμάνι) ώστε να δεχτούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια, ακόμα και μεσαίου ή μικρού τύπου σκάφη (π.χ. εύκολη τροφοδοσία σε ρεύμα, καύσιμα κ.ά.).

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ: Μέχρι και στο λιμάνι του Πειραιά παρατηρούνται προβλήματα, όταν μέσα σε λίγες ώρες πρέπει να διακινηθεί μεγάλος όγκος επιβατών, με ασφάλεια και γρήγορη πρόσβαση και εξυπηρέτηση, από και προς το λιμάνι.

Τα προβλήματα στην αγροδιατροφή

Πέρα από τα όποια ζητήματα ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων, σε ό,τι αφορά στην τιμή, άλλα προβλήματα αφορούν στα εξής:

ΟΓΚΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Αδυναμία πολλών περιοχών να διασφαλίσουν ικανό όγκο παραγωγής και μάλιστα χωρίς προβλήματα τροφοδοσίας μέσα σε ελάχιστη ώρα. Τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς φιλοξενούν 5.000-6.500 επιβάτες, δηλαδή είναι μικρές πόλεις με διαφορετικά γαστρονομικά γούστα και μέσα σε λίγο χρόνο πρέπει να γίνει η τροφοδοσία.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Έλλειψη εγκαταστάσεων, ψυγείων και αποθηκευτικών χώρων μέσα στα λιμάνια.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ: Πιστοποιημένα τρόφιμα που έχουν ζήτηση, καθώς ισχύουν συγκεκριμένα διατροφικά πρότυπα για τα καράβια.

LOGISTICS: Έλλειψη εγκαταστάσεων στον χερσαίο χώρο

ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ: Επείγουν νομοθετικές αλλαγές στο φορολογικό πλαίσιο, ακόμη και για προωθητικές ενέργειες και ενέργειες προβολής προϊόντων μέσα στα καράβια.

ΔΙΑΡΚΗΣ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Διασφάλιση τροφοδοσίας των καραβιών τουλάχιστον τις 3 εποχές του χρόνου (άνοιξη – φθινόπωρο). Υπάρχουν π.χ. περίοδοι που ακόμη και η Κρήτη, που θεωρείται από τους λαχανόκηπους της χώρας, που δεν μπορεί να ανταποκριθεί (ανακατανομή σε πρώιμες ή όψιμες καλλιέργειες).

Ναυτιλιακές πηγές εκτιμούν ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων και σε άλλα λιμάνια, αλλά και αύξηση των αφίξεων στα ήδη υπάρχοντα. Υποστηρίζουν, ωστόσο, ότι, σύμφωνα με έρευνες, η τοπική οικονομία έχει τονωθεί περισσότερο από μεσαία και μικρότερου τύπου κρουαζιερόπλοια ή τουριστικά σκάφη.

-Διαφήμιση-
Delegate