Ψηφιακό ράφι απέκτησαν τα προϊόντα της Λακωνίας

Μέχρι σήμερα 25 εταιρείες έχουν δημιουργήσει ηλεκτρονικό κατάστημα στο madeinlakonia.gr

προϊόντα της Λακωνίας

Ψηφιακό προσκλητήριο στις παραγωγικές δυνάμεις της περιοχής, να σπάσουν την απομόνωση και να βγουν συγκροτημένα στην εγχώρια και διεθνή αγορά, απευθύνει μια δημιουργική ομάδα νέων από τη Σκάλα Λακωνίας.

Σε απόλυτη επαφή με την αγροτική γη, τα προβλήματα και τα δυνατά της σημεία, τρεις νέοι Λάκωνες δημιούργησαν μια μηχανή αναζήτησης λακωνικών προϊόντων, μία digital αγορά, το «madeinlakonia.gr – Producers Martketplace». Μέσω της πλατφόρμας, ο κάθε παραγωγός μπορεί να δημιουργήσει το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) για απευθείας διάθεση των προϊόντων του στη λιανική και τη χονδρική.

Στα πρότυπα του κινεζικού μεγαθηρίου ηλεκτρονικού εμπορίου, Alibaba, οι τρεις νέοι φιλοδοξούν να εξελίξουν το madeinlakonia.gr σε μία -αντίστοιχης λογικής- ψηφιακή πλατφόρμα για τα αγροτικά και όχι μόνο προϊόντα της, εγκαινιάζοντας ένα νέο μoντέλο διαχείρισης και απευθείας διάθεσης (σήμερα το Alibaba έχει δυναμική όσο το eBay και το Amazon μαζί, φιλοξενεί 800 εκατομμύρια προϊόντα και λειτουργεί σε 240 αγορές).

Όπως εξηγεί ο ιθύνων νους του εγχειρήματος, Παναγιώτης Λεϊμονίτης, στην «ΥΧ», «μέσα από το madeinlakonia.gr όλοι οι παραγωγοί της περιοχής μπορούν να αποκτήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα σε μόλις μισή ώρα. H πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα απευθείας διαχείρισης στους παραγωγούς, παρέχοντάς τους, ταυτόχρονα, τα κατάλληλα εργαλεία για όλες τις απαραίτητες εμπορικές συναλλαγές λιανικής και χονδρικής».

Καταστήματα

Εάν ισχύει η άποψη των γκουρού του marketing ότι ο πρωταρχικός σκοπός μιας επιχείρησης είναι να αποκτήσει ένα πελάτη, οι δημιουργοί του madeinlakonia.gr φαίνεται ότι έχουν κατακτήσει τον πρωταρχικό τους στόχο και με το παραπάνω. Σύμφωνα με τον κ. Λεϊμονίτη, η πλατφόρμα φιλοξενεί 25 ψηφιακά καταστήματα, αν και βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία εδώ και έναν μόλις μήνα.

Με βάση την κινητικότητα που αναπτύσσεται μέχρι σήμερα, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 100-150 ηλεκτρονικά καταστήματα μέχρι τα τέλη του έτους. Έως τότε, οι δημιουργοί του λακωνικού marketplace φιλοδοξούν να βγάλουν στην αγορά και την αντίστοιχη εφαρμογή (application), ώστε το madeinlakonia.gr να είναι διαθέσιμο και για κινητές συσκευές.

Τα σχέδια της δημιουργικής ομάδας κάθε άλλο παρά εξαντλούνται εδώ. Ήδη «χτίζει» πάνω στις καινοτόμες εφαρμογές της πλατφόρμας, εξελίσσοντας εργαλεία, που οι ίδιες οι επιχειρήσεις έχουν αγκαλιάσει, όπως το μεταξύ τους chat, που προσεχώς θα αποκτήσει και δυνατότητα online επαφής μέσω κάμερας.

Στα πλάνα των δημιουργών του madeinlakonia.gr περιλαμβάνεται και η σταδιακή ένταξη στην πλατφόρμα και άλλων καινοτόμων υπηρεσιών, όπως το Agropedia, μία online αγροτική βιβλιοθήκη.

Διεθνές ενδιαφέρον

Αν και μετρά έναν μήνα ζωής στο διαδίκτυο, η πλατφόρμα έχει προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον ακόμη και από μεγάλες αγορές του εξωτερικού, ενώ κατάφερε να δεκαπλασιάσει την επισκέψιμότητά της.

Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα, το madeinlakonia.gr δέχτηκε 10.000 μοναδικές επισκέψεις. Μάλιστα, μόνο το 1/3 εξ αυτών ήταν από Ελλάδα, με το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεπτών να προέρχεται από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ευρώπη και την Ασία, υποδηλώνοντας, σύμφωνα με τους δημιουργούς της ψηφιακής πλατφόρμας, το μεγάλο ενδιαφέρον για τα προϊόντα της Λακωνίας.

«Είμαστε μια δημιουργική ομάδα νέων και στόχος μας είναι να εξελίξουμε την προσπάθεια σε ένα ψηφιακό εργαλείο χρήσιμο σε όλους τους παραγωγούς. Ένα ψηφιακό οικοσύστημα, που θα δώσει προστιθέμενη αξία στα προϊόντα της περιοχής, μέσα από ένα ολοκληρωμένο cluster online συναλλαγών των παραγωγικών κλάδων της Λακωνίας» εξηγεί ο κ. Λεϊμονίτης.

Εξηγώντας τον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας, ο κ. Λεϊμονίτης σημειώνει ότι μέσα από τη μηχανή αναζήτησης madeinlakonia.gr, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει τον παραγωγό, το προϊόν και τις ποσότητες που τον ενδιαφέρουν ώστε να πραγματοποιήσει την αγορά του. Η διαδικασία υποστηρίζεται μέχρι του τελευταίου σταδίου, καθώς δίνει τη δυνατότητα online πληρωμών και check out.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η πλατφόρμα θα λειτουργήσει, παράλληλα, και ως ένα μέσο χαρτογράφησης της προϊοντικής βάσης της περιοχής, ώστε να υπάρξουν οι μέγιστες δυνατές συνέργειες μεταξύ των παραγωγών για πιο συντονισμένη έξοδο στην εγχώρια και διεθνή αγορά.

Συνέργειες

Το εγχείρημα του madeinlakonia.gr στήθηκε εκ του μηδενός και με ίδια μέσα από τους τρεις νέους, που εδώ και μία διετία δουλεύουν πάνω στην πλατφόρμα, γράφοντας –για παράδειγμα– μόνοι τους ακόμη και κώδικα, αν και, όπως εξηγεί ο κ. Λεϊμονίτης, η προσωπική του επαγγελματική ιδιότητα είναι η γραφιστική. “Με τα χρόνια μελέτησα εντατικά τις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού ως φυσική επαγγελματική εξέλιξη από τη συνάφεια των αντικειμένων και της εποχής. Στόχος μας είναι να “σπάσουμε” την απομόνωση και να ανοίξουμε για τα προϊόντα του τόπου μας, αλλά και για τον τουρισμό της Λακωνίας, ένα ψηφιακό κανάλι εξωστρέφειας, σε μια προσπάθεια να φθάσουν τα προϊόντα απευθείας στον τελικό καταναλωτή, εντός και εκτός Ελλάδας, χωρίς ενδιάμεσες “στάσεις” και μεσάζοντες», καταλήγει ο ίδιος.

Νατάσα Φραγκούλη