Ανοίγει το βήμα με επενδύσεις σε αμπελώνα και οινοποιείο η Semeli Wines

Ανοίγει το βήμα με επενδύσεις σε αμπελώνα και οινοποιείο η Semeli Wines

Ψηλότερα τον πήχη της ποιότητας αλλά και των εξαγωγών βάζει η οινοποιία Semeli, μέσα από ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο που δίνει βάρος στις γηγενείς ποικιλίες, καθώς και στην ανάπτυξη καινούργιων σημάτων υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Το ύψους 1,5 εκατ. ευρώ επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, που ανήκει στο Lyktos Group, συμφερόντων Μιχάλη Σάλλα, ξεκινά να υλοποιείται τη φετινή χρονιά με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2018 και προβλέπει διπλασιασμό των ιδιόκτητων αμπελώνων της, που σήμερα ανέρχονται σε 250 στρέμματα σε σύνολο 1.000 στρεμμάτων, από τα οποία προμηθεύεται πρώτη ύλη.

Όπως δήλωσε τη Δευτέρα, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, ο γνωστός οινοποιός και γενικός διευθυντής της Semeli Wines, Λεωνίδας Νασιάκος, στόχος της όλης διαδικασίας είναι να δημιουργηθούν ιδανικά terroir για την καλλιέργεια ελληνικών, ξένων και σπάνιων γηγενών ποικιλιών, από τα οποία θα προκύψουν ιδιαίτερες ετικέτες κρασιού (single vineyard-single cru).

«Στον χώρο της εστίασης, διαπιστώνουμε μια τάση αναζήτησης νέων προϊόντων και τοπικών ποικιλιών, από χώρες που τώρα αρχίζουν να μπαίνουν στον παγκόσμιο οινικό χάρτη. Η Ελλάδα, με τις 300 και πλέον γηγενείς ποικιλίες, έχει εδώ ένα μεγάλο όπλο στα χέρια της», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νασιάκος. Απαντώντας, μάλιστα, σε σχετική ερώτηση της «ΥΧ», τόνισε ότι «για τη χώρα μας, δεν υφίσταται η επιλογή να βγει στις αγορές, πουλώντας οικονομικό ή φθηνό κρασί. Όσοι το επιχείρησαν, γρήγορα έπεσαν σε τοίχο, καθώς πάντα υπάρχει κάποιος που πουλάει φθηνότερα. Η Ελλάδα οφείλει να εξάγει ποιότητα και διαφορετικότητα». Σε αυτή την κατεύθυνση, η οινοποιία στοχεύει μακροπρόθεσμα να μετατρέψει το σύνολο των ιδιόκτητων αμπελώνων της σε βιολογικούς, κάτι που, όπως σημείωσε ο κ. Νασιάκος, «πέρα από καλύτερη ποιότητα, θα προσδώσει στα προϊόντα μας και υψηλότερη προστιθέμενη αξία».

Επενδύσεις στο οινοποιείο

Σειρά παρεμβάσεων δρομολογούνται και στο οινοποιείο, με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας. Μεταξύ άλλων, η Semeli Wines προχωρά στην αγορά εκραγιστήρα, ο οποίος θα επιτρέψει «λεπτότερους» χειρισμούς κατά την επεξεργασία της πρώτης ύλης, καθώς και προπιεστηρίου, που θα συμβάλλει στην ανάδειξη των αρωμάτων ιδίως των λευκών κρασιών. Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η ανανέωση του «στόλου» των γαλλικών δρύινων βαρελιών, ενώ στον χώρο της κάβας θα προστεθούν ειδικά πάνελ παλαίωσης για τα κόκκινα κρασιά, εμπλουτίζοντας έτσι το «αρχείο»της οινοποιίας.

Σε ό,τι αφορά τα δίκτυα διανομής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «ΥΧ», ο κ. Νασιάκος ανέφερε ότι ζητούμενο παραμένει η μείωση του χρόνου εξόφλησης των προμηθευτών από τις αλυσίδες, ο οποίος σήμερα βρίσκεται, κατά μέσο όρο, στους 5 με 6 μήνες. «Δυστυχώς, όπως είναι το τοπίο σήμερα στην αγορά, όποιος αποφασίζει να μπει στα ράφια των σούπερ μάρκετ, πρέπει να είναι αποφασισμένος να διαθέσει ένα μέρος της ρευστότητάς του εκεί. Αυτή είναι η κατάσταση και μάλιστα τα προηγούμενα χρόνια τα πράγματα ήταν χειρότερα. Ελπίζουμε αυτό να αλλάξει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Έμφαση στον οινοτουρισμό

Ο τρίτος άξονας του επενδυτικού προγράμματος αφορά στον οινοτουρισμό και προβλέπει σειρά αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων, ώστε να δημιουργηθεί στις εγκαταστάσεις σύγχρονο εκθετήριο και πωλητήριο κρασιών, καθώς και ξεχωριστοί χώροι γευσιγνωσίας, εκπαίδευσης και παρουσίας των προϊόντων. Παράλληλα, στις πτέρυγες δεξιά και αριστερά του οινοποιείου, θα διαμορφωθούν 10 πολυτελείς σουίτες για τη φιλοξενία επισκεπτών και οινόφιλων, καθώς και για τα μέλη του Semeli Wine Club που, μεταξύ των άλλων προνομίων, θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάζουν πρώτοι τις νέες σοδειές, να συμμετέχουν σε κάθετες γευστικές δοκιμές και να ενημερώνονται για τις εξελίξεις στο οινοποιείο.