Της Δήμητρας Κυριακοπούλου, διατροφολόγου

Το καλοκαίρι είναι εδώ και οι υψηλές θερμοκρασίες ταλαιπωρούν εμάς και τον οργανισμό μας, γι’ αυτό καλό θα είναι να προσέξουμε και τη διατροφή μας. Πιο συγκεκριμένα, αυτή την περίοδο θα πρέπει να προσπαθούμε να τρώμε υγιεινά και ελαφριά χωρίς να επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας με μεγάλες ποσότητες φαγητού, με περισσότερα λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη.

Ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό, για παράδειγμα, ένα τοστ και ένα φρούτο είναι απαραίτητο, καθώς το πρωινό γεύμα βοηθά τον οργανισμό να προσλάβει την απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσει την ημέρα του και να μπορέσει να ανταποκριθεί στις δυσκολίες της ημέρας. Επίσης, μειώνει την όρεξή μας για μεγάλη ποσότητα φαγητού στα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας και έτσι μας αποτρέπει από την κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών.

Ακόμη, θα πρέπει να καταναλώνουμε μικρά και συχνά σνακ, επιλέγοντας πολύχρωμα, αρωματικά και καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά που θα μας τροφοδοτήσουν με πολύτιμες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά.

Εν συνεχεία, για το μεσημεριανό μας γεύμα, μπορούμε να επιλέξουμε κάποιο λαδερό φαγητό που θα συνοδεύεται από την παραδοσιακή μας φέτα και λίγο ψωμί ή κρέας ή ψάρι, κατά προτίμηση ψητό ή ελαφριά μαγειρευτό, το οποίο θα συνοδεύεται με λίγες πατάτες ή ρύζι και πάντα με σαλάτα εποχής.

Συνήθως τα βράδια του καλοκαιριού επιζητούμε τη συντροφιά καλών φίλων που θα συνοδεύεται με φαγητό είτε σε κάποιο σπίτι είτε σε κάποια ταβέρνα της περιοχής μας. Γεμίζουμε το μισό πιάτο μας με σαλάτα (προσοχή στις περίτεχνες σως) και το υπόλοιπο μισό με κάποια πρωτεΐνη (κρεατικό ή ψάρι ψητό) και άμυλο (πατάτες, ρύζι, ψωμί). Καλό είναι να αποφεύγουμε τα τηγανητά ορεκτικά και να προτιμάμε τα πιο ελαφριά μαγειρεμένα, για παράδειγμα, κοκκινιστά ή ψητά.

Σίγουρα το φαγητό μας θα συνοδεύεται με αλκοόλ. Για τους άντρες και τις γυναίκες συστήνεται η κατανάλωση δύο ποτηριών και ενός ποτηριού αλκοόλ την ημέρα αντίστοιχα.

Στο τέλος του γεύματός μας, θα μας προσφέρουν και κάποιο γλύκισμα. Σε αυτή την περίπτωση, προτιμάμε το φρούτο ή κάποιο σπιτικό γλυκό.

-Διαφήμιση-
Corteva agriculture

Τέλος, το καλοκαίρι είναι η εποχή που πρέπει να προσέχουμε περισσότερο την ενυδάτωση του οργανισμού μας. Η υψηλή θερμοκρασία, οι μεγάλες απώλειες υγρών του σώματός μας από τον ιδρώτα και η έκθεση στον ήλιο αυξάνουν τις ανάγκες μας σε νερό ή υγρά, γι’ αυτό και θα πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί.

Οι άντρες και οι γυναίκες χρειάζονται 2,5 και 2 λίτρα νερό αντίστοιχα. Καλό θα είναι να ξεδιψάμε με νερό και να απολαμβάνουμε, εφόσον επιθυμούμε, τον χυμό, το παγωμένο τσάι και οποιοδήποτε άλλο ρόφημα και αναψυκτικό.

Περάστε ξέγνοιαστες και όμορφες καλοκαιρινές μέρες με προτεραιότητα τη σωστή φροντίδα του εαυτού σας.

-Διαφήμιση-
gaia-sense