Κ. Παπαδόπουλος (ΒιοΑγρός): Αναγκαία η σύμπραξη αγροτών με τις μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων

Στο πλαίσιο του “4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ”, για την Ανάπτυξη της Ελληνικής Γεωργίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΒιοΑγρός, Κώστας Παπαδόπουλος, μιλώντας στην ενότητα “Αγροδιατροφικό εμπόριο στην περιοχή των Βαλκανίων”, υπογράμμισε ότι: “Σήμερα είναι πιο επιτακτική από ποτέ η ανάγκη σύμπραξης των δομών διαχείρισης αγροτικής γης με τις μεγάλες επιχειρήσεις στο χώρο των τροφίμων, ώστε μέσω συνεργιών και συμπράξεων η Ελλάδα να διατηρήσει, ή ακόμη και ναισχυροποιήσει τη θέση της και στις γειτονικές χώρες, αξιοποιώντας πιο αποτελεσματικά τις ευκαιρίες που ακόμη υπάρχουν στα Βαλκάνια και ελαχιστοποιώντας την δυναμική των κινδύνων που εγκυμονούν”. 

Οι εργασίες του συνεδρίου, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη η “GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ , ξεκίνησαν σήμερα και ολοκληρώνονται αύριο, ενώ θέμα του είναι η “Καινοτομία και γνώση στον πρωτογενή τομέα: Απελευθερώνοντας τη δυναμική της υπαίθρου”. 

Συνέδριο GAIA Επιχειρείν: «Αναγκαία η σύμπραξη αγροτών με τις μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων» είπε Κ. Παπαδόπουλος της ΒιοΑγρός

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτηριστικά είπε ότι “εμείς οι Έλληνες πρέπει να κάνουμε δουλειές μεταξύ μας, όχι σαν να βλέπουμε αγώνα του μποξ, αλλά με στόχο να κατακτήσουμε και να εδραιωθούμε στις διεθνείς αγορές οργανωμένα και δυναμικά” και πρόσθεσε ότι η αγορά των βιολογικών προϊόντων στα Βαλκάνια παρουσιάζει μεγάλες ευκαιρίες, αφού βρίσκεται σε αναπτυσσόμενη τροχιά. Τόνισε επίσης πως η μεσαία τάξη στις γειτονικές χώρες καθιερώνεται, και έτσι ο κλάδος μπορεί να ευνοηθεί σημαντικά.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο ευνοϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον στις βαλκανικές χώρες, υπογραμμίζοντας την ολοένα και αυξανόμενη παρουσία ξένων επενδυτών σε αυτές, που – όπως ανέφερε – αγοράζουν μεγάλες εκτάσεις γης. “Εάν οι Έλληνες δεν κινηθούμε γρήγορα και οργανωμένα θα χάσουμε τις μεγάλες ευκαιρίες” σημείωσε.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην συμπάθεια και προτίμηση που τυγχάνουν τα ελληνικά προϊόντα στις γειτονικές χώρες, σημειώνοντας ότι “οι Βαλκάνιοι είναι περισσότερο από πρόθυμοι να φάνε στην πατρίδα τους όλες αυτές τις συνταγές και εδέσματα που δοκιμάζουν ως τουρίστες στη χώρα μας”.

Υπογραμμίζοντας ότι όντως οι Βαλκάνοι “ψηφίζουν” ελληνικά προϊόντα και στην καθημερινότητά τους, ο διευθυντής ανάπτυξης της εταιρίας ΖΑΝΑΕ ΑΕ, Αντώνιος Τζίκας, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι σε κανένα άλλο μέρος του πλανήτη δεν υπάρχουν συγκεντρωμένα τόσα ελληνικά τυποποιημένα προιόντα σε ράφια λιανικής, όσο στις βαλκανικές χώρες.

 Μεταξύ άλλων, ο κ. Τζίκας χαρακτήρισε την αγορά των Βαλκανίων ώριμη, κορεσμένη και σύνθετη και σημειώνοντας τον μεγάλο ανταγωνισμό στην περιοχή, από Τουρκία και Αίγυπτο, υπογράμμισε ότι “ποιότητα και σωστά τυποποιημένο προϊόν, κερδίζουν τελικά την παρτίδα”.

Αναφερόμενος στα προβλήματα στην περιοχή, στάθηκε στο ισχυρό ευρώ, που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική και στην αδυναμία προστασίας της γνησιότητας και της μοναδικότητας των προϊόντων σε θεσμικό και εταιρικό επίπεδο στα γειτονικά κράτη.

Στην ανάγκη υιοθέτησης νέας κουλτούρας στην χώρα μας, που θα έχει ως θεμέλιο λίθο την έννοια του συνεργάζεσθαι, αναφέρθηκε και ο διευθυντής του Αγροτικού Συνεταιρισμού Τυμπακίου, Ιωάννης Χαραλαμπάκης, υπογραμμίζοντας τη σημασία διαφοροποίησης των ελληνικών προϊόντων, προκειμένου να μένουν στο προσκήνιο και να είναι ανταγωνιστικά.