ΑgTech7: Eκπαίδευση στις νέες αγροτεχνολογίες με 777… επίδοξους επιχειρηματίες και επενδυτές

Στα τέλη Δεκεμβρίου, ολοκληρώθηκε το εκπαιδευτικό έργο ΑgTech7 με συντονιστή τo πανεπιστήμιο του Novi Sad και εταίρο από ελληνικής πλευράς την εταιρεία πληροφορικής και τεχνολογίας NEUROPUBLIC.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, με στόχο να ενημερώσει και να παρέχει επιμόρφωση σε άτομα που προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα ακαδημαϊκών και επαγγελματικών υπόβαθρων, σχετικά με τις σύγχρονες λύσεις και προσεγγίσεις της αγροτεχνολογίας.

Το έργο ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2020 και συγχρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Erasmus+ της ΕΕ. Ο υπεύθυνος για το έργο project manager της NEUROPUBLIC, Σωκράτης Καπρέλης (πρώτος από δεξιά στη κεντρική φωτό), μίλησε στην «ΥΧ» για τη σημασία του, τις ιδιαίτερες συνθήκες υπό τις οποίες ξεκίνησε να υλοποιείται, αλλά και για τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτό.

Στο έργο συμμετείχαν τρεις πανεπιστημιακοί φορείς: Το Novi Sad από τη Σερβία μαζί με το Iνστιτούτο BioSense, το Υasar από την Τουρκία και το πανεπιστήμιο του Maastricht από την Ολλανδία. Την Ελλάδα εκπροσώπησαν το ερευνητικό κέντρο South East European Research Centre (SEERC) με έδρα τη Θεσσαλονίκη και η NEUROPUBLIC με έδρα τον Πειραιά. Eπίσης, συμμετείχε ο ευρωπαϊκός φορέας εκπροσώπησης επενδυτικών «αγγέλων», ΕBAN, και η Camli, εταιρεία γεωργικών εφοδίων από την Τουρκία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά το πρόγραμμα είχε σχεδιαστεί με τη λογική της διά ζώσης παρακολούθησης. Ωστόσο, το ξέσπασμα της πανδημίας οδήγησε σε προσαρμογές της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην υιοθέτηση ενός μοντέλου διαδικτυακής, εξ αποστάσεως παρακολούθησης.

«Παρά τις ιδιαιτερότητες της συγκυρίας, το έργο ξεκίνησε με δυναμική συμμετοχή περίπου 400 ατόμων, για να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των συμμετεχόντων στην εξέλιξη της υλοποίησής του. Με την ολοκλήρωση του ΑgTech7, φτάσαμε σχεδόν στον διπλασιασμό των ατόμων που παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό υλικό, καθώς οι συμμετέχοντες ανήλθαν σε 777», ανέφερε ο κ. Καπρέλης.

Ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων

Τα μαθήματα εκτείνονταν σε επτά διαφορετικές θεματικές ενότητες, με διάρκεια μίας εβδομάδας για την κάθε μία, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα των αναδυόμενων τάσεων στις ψηφιακές τεχνολογίες του αγροτικού τομέα. Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από καθηγητές και επαγγελματίες του κλάδου των αγροτεχνολογιών, των επενδύσεων, του μάρκετινγκ και άλλων θεματικών.

Ορισμένες από τις θεματικές αφορούσαν το «Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) και την Παρατήρηση της Γης, με στόχο την αύξηση της αγροτικής παραγωγής και τη βελτίωση της αποδοτικότητας των εισροών». Μια άλλη θεματική ήταν οι «Τεχνικές ανάλυσης δεδομένων σε Πληροφοριακά Συστήματα Διαχείρισης Αγροτικής Εκμετάλλευσης».

Όπως μας είπε ο κ. Καπρέλης, πέραν των σχετικών με τις τεχνολογίες ενοτήτων, σημαντικό μέρος και πρωτοτυπία του προγράμματος ήταν ότι επικεντρώθηκε στις επιχειρηματικές δεξιότητες και ευκαιρίες που αναδεικνύονται από την εφαρμογή των τεχνολογιών αυτών: «Διακρίναμε ότι υπήρχε ένα κενό γνώσεων και δεξιοτήτων, ιδιαίτερα σε θέματα που σχετίζονταν με την επιχειρηματικότητα, σε συνδυασμό με τις νέες τάσεις στις τεχνολογίες του πρωτογενούς τομέα.

Έχοντας γνώση του γεγονότος αυτού, δημιουργήθηκε υλικό που απευθυνόταν σε όλο το φάσμα της αγροδιατροφικής αλυσίδας. Από τη μία πλευρά, το έργο είχε ως στόχο να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους για τις ευκαιρίες χρηματοδότησης στον πρωτογενή τομέα και, από την άλλη, να εκπαιδεύσει άτομα με δραστηριότητα (ή με ενδιαφέρον να επενδύσουν) στη νεοφυή επιχειρηματικότητα, όπως είναι οι λεγόμενοι “επενδυτικοί άγγελοι”. Για τον σκοπό αυτόν, υπήρχαν οι θεματικές “Kαινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη ρευστότητα και την ασφάλιση αγροδιατροφικών προϊόντων” και “Τεχνικές ανάπτυξης επιχειρηματικότητας για νεοφυείς επιχειρήσεις στον κλάδο της αγροτεχνολογίας”», εξηγεί.

Σε ό,τι αφορά τη διαστρωμάτωση των συμμετεχόντων, πάνω από τους μισούς (51%) ανήκουν στον ακαδημαϊκό και ερευνητικό χώρο, ενώ ένα πολύ σημαντικό ποσοστό (24%) προήλθε από τον χώρο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Μικρότερα, αλλά σημαντικά ποσοστά αντιστοιχούσαν σε επενδυτές ή σε στελέχη θερμοκοιτίδων για startups, σε στελέχη του Δημοσίου, εργαζόμενους σε MKO και άλλους φορείς. Μέχρι τη λήξη του προγράμματος, έλαβαν χώρα συνολικά 36 εκδηλώσεις και δράσεις.

Πλατφόρμα διά βίου μάθησης

Κατά τη διάρκεια του final event του έργου, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα, τα οποία ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά. Το 93% των συμμετεχόντων χαρακτήρισε αξιόλογο και χρήσιμο το περιεχόμενο των μαθημάτων, ενώ το 92% θα πρότεινε το πρόγραμμα και σε άλλους ενδιαφερόμενους.

«Ακριβώς λόγω των πολύ ενθαρρυντικών σχολίων που δεχθήκαμε και αποτέλεσαν το επιστέγασμα μιας επιτυχούς πορείας, είχαμε ένα επιπλέον κίνητρο και αποφασίσαμε να διατηρήσουμε το εκπαιδευτικό περιεχόμενο ανοιχτό, ώστε να έχουν πρόσβαση περισσότερα άτομα και μετά την ολοκλήρωση του έργου», ανέφερε ο κ. Καπρέλης.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα agtech7.uns.ac.rs και πραγματοποιώντας μια απλή εγγραφή με το e-mail τους